Kasutatud jalgrattad
Kasutatud jalgratast ostes on kasulik teada – kui jalgratas on väga vana, võib juhtuda, et jalgratta heasse töökorda viimiseks vajalikke osi on raske leida või neid ei leiagi enam. Sageli juhtub, et kasutatud ja ainult väliselt uuendatud jalgratta uuele elule aitamine maksab rohkem kui uue kvaliteetse jalgratta ostmine, millega kaasneb ka garantii. Muidugi võib tekkida hetkeline madala hinna kiusatus. Kuid selge on, et ostud on erineva väärtusega.
Teine oluline ja tihti alahinnatud tegur on ostja teadmised jalgratta osade ja nende kvaliteedi kohta, rääkimata nende kulumisest. Enne kasutatud jalgratta ostu tuleks hästi läbi mõelda, kas on võimalik saada vajalikke osi, kas leidub rattameistreid, kes soovivad parandada teie ostetud kasutatud jalgratast, sest tavaliselt kulub vana kasutatud jalgratta kordaseadmiseks rohkem aega kui uuema puhul ja te ei ole ilmselt nõus maksma remondi eest vaata et sama palju kui vana ratta eest. Enne kasutatud jalgratta ostu tuleks seda proovida – jalgratas ei tohi kriuksuda ega tekitada kõrvalhelisid, kuid ka see ei pruugi olla piisav ratta põhjalikuks hindamiseks. Nagu juba mainitud, ei ole sageli ostja jalgrattaekspert, mistõttu ei oska ta hinnata osade kulumist, jalgratta varustuse komponentide seisu (eriti kui need on väga vanad). Me kõik teame, mida tähendab kasutatud auto ostmine – ratas on samuti sõiduk, ainult lihtsam. Selliseid rattaid tuleb kahjuks väga tihti remontida. Soovitatav on enne kasutatud ratta ostu kutsuda appi keegi, kes on kursis jalgrataste ja nende tehnilise seisukorraga, kuid see ei tohiks olla isik, kes on kasutanud jalgratast vaid veidi kauem kui te ise. Muidu võib jalgratta remont kallimaks minna, kui te jalgratta eest maksite. Uute varuosade ja osade orienteeruvad hinnad leiate SIIT.
Kasutatud jalgrattad müüakse tavaliselt turul ning internetikuulutuse kaudu. Kvaliteetsed, tihtipeale sportmudelid, mida pakutakse oluliselt madalamate hindadega (2–3 korda odavamalt kui samasugune jalgratas kaupluses), on sageli varastatud ja toodud Saksamaalt, Taanist, Hollandist ja teistest Lääne-Euroopa või Skandinaavia riikidest. Ja see fakt on vaieldamatu, sest uus või peaaegu uus jalgratas ei saa maksa oluliselt vähem, kui otse tootjalt ostes ega lihtsalt odavamaks muutuda. Osta peaaegu kasutamata jalgratast omanikult, kellele see pärast ostmist enam ei meeldinud ja kes soovib ratta poole hinnaga maha müüa ... mõnikord seda juhtub, kuid väga harva. Ostes kvaliteetjalgratta turult või kuulutuse kaudu ebareaalse hinnaga, riskite osta varastatud jalgratta. Alati, kui ostate vähekasutatud või uue jalgratta, küsige selle ostutšekki, et vältida edaspidiseid probleeme või arusaamatusi ning muutuda ise varguse osaliseks. Selleks, et vähendada võimalust osta varastatud jalgratast, tuleks kontrollida ka vähemalt seda, ega ratast ei ole varastatud jalgrataste registrites.
Hetkel puudub ühtne varastatud jalgrataste andmebaas, mistõttu võite kasutada mõnda allpool olevatest. Siin on mõned Leedu ja muude Euroopa riikide registrikeskused, kus saab kontrollida, ega jalgratas ei ole varastatud rattana registreeritud:
- http://www.dviraciuregistras.lt/ – Leedu jalgrattaregister
- http://www.fahrrad-gestohlen.de/index.php?lang=eng – Saksamaa jalgrattaregister
- https://www.bikeregister.com/ – Suurbritannia jalgrattaregister
- http://webshop.falck.no/sykkelregister/sykkelsok – Norra jalgrattaregister
- http://www.bikeregistry.com/index.php – Rahvusvahelise jalgrattaregister
- http://www.hviscykel.dk/ – Taani jalgrattaregister
- http://www.velosretrouves.be/brussel/v%C3%A9los-retrouv%C3%A9s – Belgia jalgrattaregister
- http://www.cykelregister.se/sok_cykel.php – Rootsi jalgrattaregister